بلند ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ

بلند: ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ موشک بالستیک خبر بین الملل

گت بلاگز وب‌گردی ۶ روش ناشناخته جهت اصلاح کارایی شما

روزی را تصور کنید که تمام کارهایی که باید انجام دهید، به آخر رسانده‌اید و مقداری وقت اضافه نیز دارید. این عنوان جهت بسیاری یک رؤیا هست.

۶ روش ناشناخته جهت اصلاح کارایی شما

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان،روش های اصلاح کارایی به شما این قول را می دهند که با انجام تمام کارهای روزانه ی خود مقداری وقت اضافه نیز داشته باشید. با این حال اگر این روش ها را امتحان کرده باشید، ممکن است به این نتیجه برسید که انجام آن ها همواره باعث زیاد کردن وقت اضافی نمی شود.

۱. روش «قورباغه ات را قورت بده» را با پیدا کردن وقت های طلایی خود جایگزین کنید

عبارات مهم : استراحت – استراحت

مفهوم «قورباغه ات را قورت بده» که به وسیله برایان تریسی معرفی شد، به این معنا است که هر روز بااهمیت ترین کارتان را ابتدای روز انجام دهید. با اینکه این عنوان تضمین می دهد که کار مهم تر را به موقع انجام دهید؛ ولی ممکن است شروع به کار آن هم در ساعات اولیه ی روز جهت شما وقت مناسبی نباشد.
بنابراین اگر جزو افرادی هستید که عالی ترین عملکرد را در ساعات نهایی یا میانی روز دارید، بهتر است کار مهم تر را به این ساعات انتقال دهید. اگر عالی ترین بازده را بعد از خوردن ناهار خود یا حتی ساعاتی پیش از ترک محل کار دارید، بااهمیت ترین کار خود را بدون استرس به این ساعات انتقال دهید.
نگاه به زمان
۲. اگر می خواهید خود را جهت شروع کار تشویق کنید، ماتریس آیزنهاور را با شروعی ساده جایگزین کنید
ماتریس آیزنهاور به این معنی که کارها را به ترتیب اورژانسی و مهم بودن مرتب کنید و به این ترتیب شروع به کار کنید، جهت بسیاری پاسخگو خواهد بود. ولی اگر می خواهید مشوقی جهت شروع کار داشته باشید، قطعا شروع کار با موارد اورژانسی و حساس می تواند شما را از شروع بترساند.
لیست کارهایی را که می توانید در ۱۰ دقیقه یا کمتر انجام دهید، تهیه و ابتدا از آن ها شروع کنید. با انجام کارهای کوچک و البته سبک تر شدن لیست کارهایی که باید انجام دهید، خود را جهت کارهای مهم تر و حیاتی آماده می کنید. به علاوه با این کار قطعا مرتب ترین میز کار و البته تمیز ترین صندوق دریافت ایمیل در محل کارتان را خواهید داشت.
۳. اگر وقت های تنفس بیشتری می خواهید، تکنیک پومودورو را با تنفس بین پروژه های کامل شده است جایگزین کنید
تکنیک پومودورو، مشمول بر ۲۵ دقیقه کار و ۵ دقیقه استراحت در بین آن ها می شود. هر چند شاید تصور کنید این تکنیک تمرکز بسیاری به شما می دهد؛ با این حال ممکن است نتوانید در این مدت کم، کارهای خود را انجام دهید.
اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید با شروع کار بدون وقفه تا آخر آن ادامه دهید، باید روش خود را نیز مطابق با رفتارتان عوض کردن دهید. بعد حتما تلاش کنید در بعضی مواقع تا آخر پروژه ای که در دست دارید، کار را ادامه بدهید و بعد از آن استراحت کنید. البته از یاد نبرید که باید تنفس و وقت استراحتی داشته باشید و تحقیقات انجام شده است نیز استراحت در وسط کار را موضوعی اضطراری می دانند.
۴. اگر می خواهید تمرکز بهتری داشته باشید، لیست کارهایی که نباید انجام دهید را با لیست کارهای انجام شده است جایگزین کنید
با تهیه ی لیست کارهایی که نباید انجام دهید، در واقع به خود یادآوری می کنید کارهای مخرب را که به عملکرد شما لطمه می زنند، انجام ندهید. ولی با این لیست از کجا باید بدانید که وقت خود را باید روی انجام چه کارهایی بگذارید؟
با نوشتن لیست کارهای انجام شده است خواهید دید که وقت شما با انجام چه کارهایی سپری شده است هست. این لیست دو مزیت دارد؛ نخست متوجه می شوید در چه بخش هایی کارها کند پیش می رود که به شما کمک می کند در آینده تصمیم گیری بهتری داشته باشید و دوم اینکه با دیدن پیش رفتن کارها، انگیزه ای مضاعف خواهید گرفت.
۵. اگر می خواهید کارها را قبل از ضرب الاجل انجام دهید، روش وقت بندی همه ی کارها را با اضافه کردن تدریجی آن ها جایگزین کنید
طرفداران وقت بندی کردن کارها، اعتقاد هستند که باید کارها را به صورت جزئی وقت بندی و آن ها را در تقویم پخش کرد تا مطمئن شوید که آن ها را به موقع انجام خواهید داد. شاید نیروی درونی شما را به سمت انجام این روش سوق دهد؛ ولی دیدن تقویمی پر از کارهای متفاوت از طرفی دیگر، باعث استرس می شود.
راه حلی جهت جلوگیری از استرس و البته اطمینان از این عنوان که به ضرب الاجل ها خواهید رسید، پر کردن تقویم به صورت هفتگی هست. در واقع لیستی بزرگ از کارهایی که باید انجام دهید، خواهید داشت که این کارها را تا حد امکان به کارهای کوچک تر شکسته اید. بعد می توانید کارهای خود را به صورت هفتگی به تقویم اضافه کنید. این روش علاوه بر این که انعطاف بالایی به شما خواهد داد، این اطمینان را می دهد که کارهای خود را موقع انجام می دهید.
۶. اگر می خواهید کارها را به صورت عمیق انجام دهید، قانون دو دقیقه را با روش جمع آوری جایگزین کنید
قانون دو دقیقه شما را تشویق می کند کارهایی را که کمتر از ۱۲۰ ثانیه طول می کشند، همان لحظه و به سرعت انجام دهید. این عنوان باعث می شود علاوه بر صرف نکردن وقت جهت نوشتن کار مذکور، از انجام کارهای ریز هم اطمینان حاصل کنید. از طرفی ولی این روش باعث می شود زمانی جهت انجام کارها به صورت عمیق نداشته باشید.
به جای انجام کارها به محض پیش آمدن، مدتی صبر کنید تا این کارها جمع شوند و آن ها را به صورت بسته ای انجام دهید. این روش به شما اطمینان می دهد که هیچ کاری جریان عملکردی شما را قطع نکند و از طرفی اطمینان دارید که کارهای کوچک را نیز انجام می دهید.
منبع:سلامتی
انتهای پییام/

واژه های کلیدی: استراحت | استراحت | تقویم | استرس | بهبود عملکرد | یک رویا | به صورت عمیق | قانون

۶ روش ناشناخته جهت اصلاح کارایی شما

۶ روش ناشناخته جهت اصلاح کارایی شما

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz