بلند ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ

بلند: ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ موشک بالستیک خبر بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات دختری که جهت رؤیاهایش روپایی می‌زند

    چندوقتی است که فیلم روپایی زدنش در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست می شود؛ حسنا، دختر ٢١ساله ایرانی عاشق حرکات نمایشی با توپ هست؛ حرکا

    دختری که جهت رؤیاهایش روپایی می‌زند

    دختری که جهت رؤیاهایش روپایی می زند

    عبارات مهم : ایران

    چندوقتی است که فیلم روپایی زدنش در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست می شود؛ حسنا، دختر ٢١ساله ایرانی عاشق حرکات نمایشی با توپ هست؛ حرکاتی که اسم مدرنی دارد و به آن «فری استایل» گفته می شود.

    دختری که جهت رؤیاهایش روپایی می‌زند

    دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر است و در محله نارمک پایتخت کشور عزیزمان ایران زندگی می کند و کلا هم به صورت حرفه ای دوسالی می شود که «فری استایل» کار می کند. البته عشقش به توپ فوتبال برگرفته از علاقه به خود فوتبال هست. «من قبلا فوتسال بازی می کردم و به فوتبال هم رو آوردم. راستش در کارنامه ام سابقه دعوت شدن به تمرینات تیم ملی فوتبال زنان را هم دارم ولی فرصتی جهت بازی کردن به دست نیاوردم». حسنا میرهادی صحبت هایش با «شرق» را با این جملات شروع می کند و در ادامه می گوید: «بااین حال با مصدومیت شدیدی که در فوتبال نصیبم شد، مجبور شدم این رشته ورزشی را کنار بگذارم. من در همان ١٩سالگی رباط صلیبی ام پاره شد و دیگر نتوانستم آن طور که می خواهم به فوتبال ادامه دهم. البته این عنوان باعث شد به سراغ فری استایل بروم».

    از سرگرمی تا حرفه ای گری

    حسنا جهت اینکه جای خالی توپ فوتبال را در زندگی اش زیاد حس نکند، هر لحظه با خودش یک توپ دارد؛ او ابتدا با روپایی زدن خودش را سرگرم کرد تا اینکه بعدها متوجه شد می تواند در رشته دیگری فعالیت کند. «راستش اول فقط جهت سرگرمی خودم روپایی می زدم. شروع کردم به تمرین حرکات متفاوت با توپ. اصلا نمی دانستم اسم کاری که می کنم فری استایل هست. تا اینکه بعدها چند نفر پیدا شدند و به من گفتند این کارها خودش یک نوع رشته است و اسم آن رشته هم فری استایل هست. الان نزدیک به ٢,٥ یا سه سال است که به صورت حرفه ای در این زمینه کار می کنم».

    چندوقتی است که فیلم روپایی زدنش در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست می شود؛ حسنا، دختر ٢١ساله ایرانی عاشق حرکات نمایشی با توپ هست؛ حرکا

    مادرم من را تشویق کرد

    فری استایل در کشور عزیزمان ایران هنوز جنبه رسمی پیدا نکرده؛ مشخصا زیر نظر هیچ فدراسیون و ارگانی نیست ولی بااین حال علاقه مندان بسیار زیادی دارد؛ به خاص در میان پسرها که هر روز هم به تعدادشان اضافه می شود. با چنین شرایطی، طبیعتا کار جهت حسنا سخت تر هم شده است هست. «چندجایی سپردم تا اینکه ببینم جایی جهت آموزش دادن حرفه ای این رشته وجود دارد یا نه؛ دیدم جایی نیست. از طرفی همه فری استایل كارهای کشور عزیزمان ایران هم که حرفه ای کار می کنند پسر هستند و شرایط جهت تمرین کردنم سخت بود. البته مادرم در این زمینه به من کمک کرد و با من جهت پیداکردن یکی، دو مربی که بتوانند کمکم کنند، همگام شد. آخر توانستم با یک مربی که پیشینه خوبی در این زمینه داشت، به توافق برسم. مادرم همراهم می آمد و در این جلسات شرکت می کرد».

    یک بار بین ٣٥ پسر دوم شدم

    با توجه به اینکه ظاهرا حسنا تنها دختر ایرانی است که به صورت حرفه ای فری استایل کار می کند، جهت مسابقه دادن و شرکت کردن در تورنمنت ها با مشکلاتی هم مواجه هست. «تورنمنت های خارجی که به صورت حرفه ای برگزار می شود ولی من تا به حال در آنها شرکت نکرده ام. دلیلش هم این است که می خواهم به سطح قابل قبولی از تکنیک و مهارت برسم تا بعد اگر وقت شد، در این تورنمنت ها هم مسابقه بدهم». بااین حال جهت شرکت کردن در مسابقه های داخلی هم شرایط جهت یک دختر به این سادگی ها نیست. در کشور عزیزمان ایران از قرار معلوم کلا دو نوع مسابقه برگزار می شود که یکی «لیگ آنلاین» و دیگری «پرشین بال» است.

    دختری که جهت رؤیاهایش روپایی می‌زند

    لیگ آنلاین مسابقه مهیجی است که بین فری استایل کاران در اینترنت برگزار می شود؛ هر کدام از آنها از هنرنمایی هایشان فیلم می گیرند و بعدا در جای مشخصی آپلود می کنند تا به کارشان نمره دهند. هرکسی که نمره بیشتری بگیرد، در نهایت به عنوان نفر اول گزینش می شود. این مسابقه ها به صورت لیگ است و در چند مرحله برگزار می شود. اتفاقا این لیگ وقت خوبی جهت حسنا بوده که بتواند توانایی هایش را نشان دهد. «من هم در این لیگ شرکت کردم. یک بار در یک مرحله از این لیگ بین ٣٥ پسر نفر دوم شدم. سال گذشته هم در مجموع لیگ، به عنوان هشتمی رسیدم». مسابقه دوم بین فری استایلی ها «پرشین بال» است که به صورت حضوری باید شرکت کنند و مسابقه بدهند. حسنا می گوید: «در این تورنمنت من فقط یک بار شرکت کردم آن هم نه به عنوان فردی که قرار است مسابقه بدهد؛ بلکه فقط رفتم و چنددقیقه ای روپایی زدم و تلاش کردم خودم را ارزیابی کنم».

    یک سال ونیم است كه دیگر کسی مسخره ام نمی کند

    چندوقتی است که فیلم روپایی زدنش در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست می شود؛ حسنا، دختر ٢١ساله ایرانی عاشق حرکات نمایشی با توپ هست؛ حرکا

    هنوز هم دیدن دختری که بتواند با توپ حرکات خارق العاده ای انجام دهد، جهت بسیاری جالب هست؛ به خاص اینکه با مهارت های بالایی هم همراه شود. حسنا بااین حال می گوید هر لحظه واکنش‌ها مردم به خاص مردها با او یکسان نبوده است: «آن اوایل که کارم را شروع کرده بودم، مثل الان مسلط نبودم و چندان نمی توانستم حرفه ای کار کنم. به همین خاطر خیلی از پسرها هنگامی که من را می دیدند، مسخره ام می کردند. الان ولی شرایط تفاوت کرده؛ حالا که حرفه ای تر شده است ام مردم گوشه ای می مانند و به کارهایم نگاه می کنند. بعضی از آنها واکنشی ندارند و بعد از چند دقیقه می روند ولی عده ای دیگر هم جلو می آیند و به من تبریک می گویند. می گویند همین که در این جامعه دختری بتواند به این سطح از مهارت برسد، عالی هست. الان دیگر یک سال ونیمی می شود که کسی مسخره ام نکرده است (می خندد)».

    تنها دختر فری استایل منم

    فری استایل کلا رشته ای نوپا در دنیاست؛ شاید عمر حرفه ای اش به زحمت به یک دهه برسد؛ به همین خاطر در کشور عزیزمان ایران هم افراد زیادی که به این رشته بپردازند، وجود ندارد. حسنا می گوید: «هستند دختران دیگری که روپایی می زنند و یکی، دو حرکت با توپ انجام می دهند ولی هیچ کدام به صورت حرفه ای کار نمی کنند. دیده ام که یکی، دو نفر از دختران یک حرکت خاص از فری استایل را می زنند ولی خودم بشخصه کسی را که فقط یک حرکت بلد هست، فری استایل کار نمی دانم».

    دختری که جهت رؤیاهایش روپایی می‌زند

    می خواهم به دختران ایرانی آموزش دهم

    حسنا که حالا کارش در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … گرفته و حرکات خارق العاده اش همه را به وجد آورده، می گوید می خواهد پای بقیه دخترانی را که به این رشته علاقه مند هستند هم به فری استایل باز کند. «یکی از کلی ترین اهدافی که دارم این است که این رشته را گسترش دهم؛ به خاص میان دختران ایرانی. فری استایل ورزش مهیجی است که هیچ هزینه ای ندارد؛ به قول خارجی ها (به انگلیسی جمله اش را می گوید) همه چیزی که شما نیاز دارید، فقط یک توپ هست. مثل بقیه ورزش ها نیست که نیاز به هزینه داشته باشد». بااین حال این جوان ٢١ساله می گوید استقبال زنان تا الان چندان خوب نبوده است.

    «ببینید؛ من آن اوایل پیشنهادات زیادی داشتم و خیلی ها می درخواست کردند آموزش ببینند. من هم با روی خوش استقبال کردم. آن اوایل حتی حاضر بودم رایگان به بقیه دختران آموزش دهم. یکی، دو نفر هم خیلی جدی پای کار آمدند ولی بعدا منصرف شدند! حتی کار به جایی رسید که خودم به آنها زنگ می زدم که آیا نمی آیید تمرین؟ بعدها هم تصمیم گرفتم آموزشم را پولی کنم تا حداقل جهت کاری که می کنم ارزش قائل شوم ولی مشکلی که تا الان وجود دارد اين است که آنهایی که به سراغ این رشته می آیند اراده زیادی ندارند. می آیند، چند جلسه کار می کنند و بعد می روند. نباید فراموش کنیم که فری استایل تلاش مضاعف می خواهد».

    نگذاشتند با پسرها مسابقه بدهم

    آخرین اخباری که راجع به حسنا میرهادی در اینترنت منتشر شد، این بود که او را از حضور در یک تورنمنت داخلی به «جرم» دختربودن منع کرده اند. خودش در این مورد می گوید: «این مسابقه را یک شرکت شخصی راه انداخت. آنها گفته بودند ١٦ نفر برتر کشور عزیزمان ایران بیایند و در این مسابقه شرکت کنند. از آنجا که در لیگ قبل من نفر هشتم شده است بودم، سهمیه حضور در این تورنمنت را به دست می آوردم ولی مسئولان آن شرکت به خاطر اینکه دختر بودم، نخواستند ریسک کنند. می ترسیدند که بعدا به آنها گیر بدهند که شما این مسابقه ها را به صورت مختلط برگزار کرده اید! با وجود اینکه همه می دانستند نمی تواند چنین موضوعی صحت داشته باشد».

    لباسم هیچ مشکلی ندارد

    شاید در نگاه اول یکی از دلایلی که مانع حضور حسنا در مسابقه مذکور شده، پوشش او باشد ولی خودش می گوید هرگز لباس هایش مشکلی نداشته هست. «من از همان روز اولی که فری استایل را شروع کرده ام حواسم به این بوده که لباس هایم مشکلی نداشته باشند. هرجا که رفته ام تا تمرین کنم یا فیلمی جهت لیگ بگیرم، لباس و شلوار بسیار گشاد پوشیده ام. بعد پوشش من مطلقا هیچ مشکلی نمی تواند داشته باشد. از طرفی این خواسته خودم هم بوده؛ می خواستم هر لحظه با پوشش مناسب تمرین کنم تا نشان دهم لباس ها محدودیتی جهت دختران ایرانی به وجود نمی آورد».

    روزی ٤ ساعت تمرین می کنم

    برای رسیدن به سطح اوج در فری استایل نیاز به تمرینات سخت و مستمر هست؛ کاری که شاید جهت یک دختر دانشجو چندان راحت نباشد. حسنا ولی می گوید: «هیچ وقت از تمریناتم نزده ام. ظهر که می شود، وسايلم را برمی دارم و جهت تمرین کردن می روم. حتی وقت هایی که در دانشگاه امتحان هم دارم، باز باید تمرینم سر جایش باشد. به طور میانگین روزی چهار یا پنج ساعت تمرین می کنم». او باز هم تأکید می کند این رشته امکانات خاصی نمی خواهد: «همان طور که گفتم، فقط به یک توپ نیاز دارید. من توپم را برمی دارم و جهت تمرین به پارک های نزدیک منزل مان می روم».

    چیزی نمی خواهم به غیر از حمایت

    اینکه فری استایل متولی خاصی در کشور عزیزمان ایران ندارد، ورزشکاران این رشته را کمی سردرگم کرده؛ حسنا هم یکی از آنهاست و در این مورد می گوید: «نمی دانم چه می شود گفت جز اینکه از ما حمایت کنند. اینکه زیر شاخه یک فدراسیون هم قرار بگیریم، خوب هست. طبیعتا هنگامی که حامی باشد، میل به پیشرفت هم زیاد می شود».

    شرق

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | دختران | ایرانی | دختران | فوتبال | مسابقه | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار