بلند ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ

بلند: ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ موشک بالستیک خبر بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی جنایت‌های بی‌مکافات

    قاضی خاص قتل: حکم برخورد با پدری که در حق فرزندش مرتکب جنایت شده است بر اساس احکام شرعی استنباط شده است است 

    جنایت‌های بی‌مکافات

    جنایت های بی مکافات

    عبارات مهم : جنایت

    قاضی خاص قتل: حکم برخورد با پدری که در حق فرزندش مرتکب جنایت شده است بر اساس احکام شرعی استنباط شده است است

    به گزارش شهروند؛ هرساله پرونده هایی در دادسرای جنایی تشکیل می شود که پدران متهم آن هستند. پدرانی که به علت ضرب وشتم، خشونت، بدرفتاری یا حتی به طور مستقیم اقدام به کشتن فرزند یا فرزندان خود کرده اند. در پیگیری به چنین پرونده هایی در محاکم قضائی به طور معمول به علت ارتکاب جنایت از سوی ولی دم، احکام بازدارنده و سنگینی صادر نمی شود و قضات براساس جنبه عمومی جرم، پدر قاتل را محاکمه می کنند. درواقع جنایت های پدرانه از جنبه شخصی جرم مورد بررسی قرار نمی گیرد و این جنایت ها بی مجازات می ماند.

    جنایت‌های بی‌مکافات

    قصاص و پرداخت دیه حکمی است که دادگاه جهت مجازات عامل یا عاملان قتل تعیین می کند، ولی هر لحظه هم این طور نیست، هنگامی که جنایت از سوی پدری رخ داده باشد، پیگیری به آن در دادگاه شرایط دیگری پیدا می کند؛ درست مانند پرونده قتل امیرعلی، پسربچه چندماهه که زیر مشت ولگدهای پدر عصبانی و درمانده خود خونریزی مغزی کرد و بعد از مدتی روی تخت بیمارستان تسلیم فوت شد. اتفاق ای که چندی پیش پرونده آن به شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران ارسال شد و پیگیری به آن در دستور کار بازپرس منافی قرار گرفت. ندامت از قتل امیرعلی سه ماه همه آن چیزی بود که این پدر بارها و بارها در لابه لای صحبت هایش در جلسه بازپرسی آن را تکرار کرد.

    پدری جوان که تنها به علت خشم و کلافگی از گریه های یک نوزاد سه ماهه، او را با مشت های سنگینش جهت هر لحظه ساکت کرد. ولی در همان جلسه نخست بازپرسی مشخص بود که مادر امیرعلی هم از همسرش شکایتی نخواهد داشت. موضوعی که در جلسه بازسازی صحنه و صدور کیفرخواست قانونی جهت این پدر قاتل از سوی مادر امیرعلی اعلام شد. مادر امیرعلی با حضور در شعبه سوم دادسرای جنایی از قاتل فرزندش یا به عبارت دیگر همسر قاتلش گذشت کرد.

    قاضی خاص قتل: حکم برخورد با پدری که در حق فرزندش مرتکب جنایت شده است بر اساس احکام شرعی استنباط شده است است 

    با این شرایط، چند سال حبس نهایت حکمی است که از سوی دادگاه جهت این پدر قاتل صادر می شود. قتل یک نوزاد سه ماهه و چند سال حبس؛ معادله ای که فقط به علت حق پدری یا به عبارت دقیق تر حق ولی بودن قاتل قابل پذیرش و اجراست. پرونده قتل دلخراش امیرعلی یکی از صدها پرونده جنایی است که عامل آن تنها به علت پدر بودن از قصاص یا صدور احکام سنگین تبرئه شده است است.

    در شرع مقدس ولی قصاص نمی شود

    اما قصاص در قوانین جزایی کشور ریشه در شرع مقدس دارد. حکم برخورد با پدری که در حق فرزندش مرتکب جنایت شده است است هم براساس احکام شرعی استنباط شده است هست. اینها را محسن مدیر روستا، بازپرس دادسرای جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران به «شهروند» می گوید. به گفته او، قصاص نشدن پدر به علت این است که پدر علت وجودی فرزند هست. به عبارت دیگر، فرزند وجودش معلول پدر هست. مدیر دِه در توضیح زیاد می گوید: «این موضوعی است که درحال اجراست.

    به هرحال پدر حکم ولی را دارد و احکام شرعی هم بر این عنوان تأکید دارد. ولی این که درحال حاضر جهت جلوگیری و کم کردن این نوع جرایم چه باید کرد یا این که در این حوزه خلأ قانونی داریم یا نه، در حدود صلاحیت من نیست.» از سوی دیگر عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری بروز جنایت های پدرانه را نه از روی آگاهی به قانون قصاص نشدن بلکه معلول شرایط دیگری می داند که درنهایت پدر را در شرایطی قرار می دهد که جهت کشتن فرزندش اقدام کند. این کارشناس حقوقی در توضیح زیاد به «شهروند» می گوید: «این که پدری به علت قصاص نشدن دست به قتل فرزندش می زند، نگاه درستی به این عنوان نیست.

    جنایت‌های بی‌مکافات

    مسبب وجودی فرزند پدر هست، به طور طبیعی هیچ پدری راضی به کشتن ثمره زندگی خود نمی شود. درواقع خواهان سعادت فرزند است ولی این که چطور یک پدری با همه این شرایط به چنین اقدامی دست می زند، ریشه در پرسشها دیگری دارد.» او ادامه می دهد: «در واقع قصاص نشدن پدر به عنوان ولی در احکام جزایی ما که برگرفته از احکام فقهی هست، علت بروز این قبیل از جنایت ها نیست. باید به دنبال دلایل مهم این حوادث خونین بود.» خرمشاهی در بخش دیگری از صحبت هایش راجع به احکام صادر شده است جهت پدرانی که به طور عمدی یا سهوی مسبب فوت فرزندانشان می شوند، می گوید: «همان طور که پیشتر گفتم؛ دادگاه در این شرایط پدر را تنها از جنبه عمومی جرم مجازات می کند و در چنین شرایطی ٣ تا ١٠ سال حبس حکمی است که از سوی محاکم جزایی صادر می شود که به طور معمول هم این احکام بعد از مدتی شکسته شده است و مجرم سریعتر از وقت مقرر از زندان آزاد می شود.»

    کودکان بیشترین قربانی جنایت های پدرانه

    قاضی خاص قتل: حکم برخورد با پدری که در حق فرزندش مرتکب جنایت شده است بر اساس احکام شرعی استنباط شده است است 

    در برابر اما، سعید خراط ها، آسیب شناس اجتماعی اعتقاد است قبل از وقوع چنین جنایت هایی ولی یا والدین، فرزندانشان را مورد آزار و اذیت قرار داده اند و این درحالی است که از فرزندانی که از سوی پدر یا مادرشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، حمایتی صورت نمی گیرد. این آسیب شناس با اشاره به پرونده های جنایی اخیر که کودکان قربانی خشونت والدین یا دیگر اعضای خانواده شده است اند، به «شهروند» می گوید: «در این دست حوادث کودکان بیشترین و ضعیف ترین قربانی های این خشونت ها هستند.

    آنها به علت شرایطشان قدرت دفاع و اعتراض به رفتارهای خشن و آزاردهنده را ندارند و همین مسأله باعث شدت یافتن برخوردهای خشن با آنها می شود. پدری به علت عصبیت، پرسشها اقتصادی، کشمکش های خانوادگی، اختلالات روانی و دلایل دیگر فرزندش را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، او را کتک می زند و در موارد زیادی باعث فوت او می شود. درحالی که اگر حمایت های اصولی از کودکان انجام شود، می تواند از بروز جنایت های احتمالی جلوگیری کند.»

    جنایت‌های بی‌مکافات

    به گفته این آسیب شناس، سبک بودن مجازات های مربوط به کودک آزاری و نوع برخورد محاکم قضائی با والدینی که به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث فوت فرزندشان شده است اند، باعث شده است که این نوع از جرایم فراگیری بیشتری داشته باشد: «پدری که به علت قتل فرزندش تنها چند سال را در زندان سپری کرده، دوباره به جامعه بازمی گردد، ولی این بار علاوه بر پرسشها و کمبودهای روانی دیگر، کوله باری از بحران های تازه را از زندان با خودش به همراه آورده است و افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد. این که نمی شود پدری را به جرم قتل فرزندش قصاص کرد، یک طرف ماجراست، ولی پرسش من این است با این مجازات های سبک، وظیفه کودکان دیگری که در معرض شدت یافتن و بروز این خشونت ها هستند، چه می شود؟»

    واژه های کلیدی: جنایت | فرزند | پرونده | کودکان | فرزندان | احکام شرعی | پرونده قتل | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار