بلند ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ

بلند: ایران توافق بالستیک دولت ترامپ دونالد ترامپ موشک بالستیک خبر بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد

    دولت از اجرای بسته حمایتی در شرایط موجود اقتصادی خبر داده هست، ولی با وجود اهمیت آن، تاکنون اعلام رسمی راجع به شرح این بسته نشده و ابعاد متفاوت آن در ابهام قرار

    ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد

    ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم درآمد

    عبارات مهم : میلیون

    دولت از اجرای بسته حمایتی در شرایط موجود اقتصادی خبر داده هست، ولی با وجود اهمیت آن، تاکنون اعلام رسمی راجع به شرح این بسته نشده و ابعاد متفاوت آن در ابهام قرار دارد. در این بین البته گمانه زنی ها و اخبار احتمالی در رابطه با بسته حمایتی وجود دارد و پیگیری ها از شرکت برنامه و بودجه به عنوان بانی مهم اجرای طرح جهت دریافت اطلاعات زیاد تاکنون بی نتیجه مانده هست.

    به گزارش ایسنا، در ماه های اخیر و با توجه به نوسانات بازار ارز و اثرگذاری بر تورم و به دنبال آن زیاد کردن قیمت ها، بحث هایی در رابطه با ورود دولت جهت حمایت از اقشار متفاوت جامعه به منظور پوشش بخشی از اثرات تورمی موجود مطرح شد.

    در ابتدا طرح زیاد کردن مجدد حقوق کارکنان در چندماه باقی مانده سال مطرح بود و با وجود بعضی احتمالاتی که در مورد آن اعلام شد در نهایت نوبخت – مدیر شرکت برنامه و بودجه – این عنوان را لغو شده است اعلام کرد و گفت که اگر قرار باشد زیاد کردن حقوقی اعمال شود جهت سال بعد خواهد بود. ظاهرا مسائلی همچون اثرات تورمی با توجه به حجم بالای نقدینگی موجود و همچنین تامین مالی رشد حقوق در این تصمیم بی تاثیر نبود.

    ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد

    طولی نکشید که عنوان بسته حمایتی دولت پررنگ شد و نوبخت اعلام کرد که دولت در شرایط موجود بسته های حمایتی را جهت کل آحاد جامعه در نظر دارد و بسته خاص ای هم جهت اقشار ضعیف تر اجرایی خواهد شد. در عین حال که بسته های حمایتی از تولید و پیمانکاران نیز در دستور کار است.

    از همان ابتدا که به بیش ازیک ماه پیش برمی گردد، براق سازی از سوی مسئولان مربوطه در مورد شرح برنامه آینده نگری شده است در قالب بسته حمایتی صورت نگرفت و ابهامات آن پاسخ داده نشد. اینکه قرار است کمک ها نقدی باشد یا در قالب بسته های غذایی و مکمل در اختیار مردم قرار بگیرد. در اینجا حتی مشخص نبود که قرار است کدام یک از گروه های جامعه مشمول این طرح دولتی شوند یا جزئیاتی در مورد منابع مالی طرح مورد نظر.

    دولت از اجرای بسته حمایتی در شرایط موجود اقتصادی خبر داده هست، ولی با وجود اهمیت آن، تاکنون اعلام رسمی راجع به شرح این بسته نشده و ابعاد متفاوت آن در ابهام قرار

    اما بخشنامه ای رسانه ای که طی آن جهانگیری – معاون اول مدیر جمهور- وزارتخانه های “تعاون، کار و رفاه اجتماعی”، “اقتصاد”، “نفت”، “صنعت، معدن و تجارت”، “جهاد کشاورزی”، “سازمان برنامه و بودجه” و همچنین “بانک مرکزی” را جهت اجرای بسته حمایتی خطاب قرار داد؛ به طوری که اعلام شد شرکت برنامه و بودجه مجاز است جهت کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی، لشکری و حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی ماهیانه آنها به کمتر از سه میلیون تومان می رسد کمک جبرانی از طریق حساب های بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کنند.

    تا اینجا و براساس این مصوبه گروه ها تا حدی مشخص هستند که مشمول دریافت این بسته حمایتی خواهند شد، ولی اینکه سایر اقشار جامعه که جزو گروه های مشخص شده است در دستورالعمل صادره از سوی معاون اول مدیر جمهور نیستند، چگونه جهت آنها حمایت انجام خواهد شد، جای پرسش دارد.

    از سوی دیگر در این بخشنامه به نظر می رسد که حداقل بخشی از کمک ها نقدی باشد، چراکه قرار است از طریق حساب های بانکی واریز شود، ولی با این حال مشخص نیست چه مبلغی و بر چه اساسی قرار است به همین گروه های مشخص شده است تعلق گیرد یا اینکه تا چه زمانی و جهت چه مدتی این کمک ها قرار است به حساب آنها واریز شود.

    ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد

    از دیگر ابهامات طرح موجود، میزان منابع آینده نگری شده است از آن است و البته شفافیت کاملی درمورد محل تامین آن وجود ندارد و تنها در بخشنامه اخیر اشاره شده است که منابع مالی از محل مصوبه دولت درخصوص طرح حمایت غذایی از گروه های کم درآمد جامعه خواهد بود. حال این منابع از کجا و کدام منبع درآمدی تخصیص پیدا می کند، مشخص نیست.

    در رابطه با کمک به افرادی که کمتر از سه میلیون تومان درآمد دارند نیز این پرسش مطرح می شود که حقوق سه میلیون تومانی بر چه اساسی از سوی دولت تعیین شده است است؟ البته پیش از این و در زمانی که بارها بحث از بین بردن یارانه بگیران پردرآمد مطرح بود در مجلس و البته در مذاکرات و بحث های بین دولت و نمایندگان عنوان از بین بردن یارانه بگیرانی که درآمد بیش از سه میلیون تومان دارند مطرح شده است بود ولی هیچگاه اجرایی نشد یا اینکه اعلام رسمی در این رابطه وجود نداشت.

    دولت از اجرای بسته حمایتی در شرایط موجود اقتصادی خبر داده هست، ولی با وجود اهمیت آن، تاکنون اعلام رسمی راجع به شرح این بسته نشده و ابعاد متفاوت آن در ابهام قرار

    این درحالی است که پیش از این بحث هایی در رابطه با کمک های حمایتی از افراد یارانه بگیر نیز مطرح شد و اینکه اگر قرار است دولت بسته حمایتی داشته یا اینکه زیاد کردن حقوقی اعمال کند، یارانه بگیران را مشمول بر شود ولی توصیه اینجا بود که در بین یارانه بگیران که تعداد آنها به حدود ۷۷ میلیون نفر می رسد افراد زیادی می توانند وجود داشته باشند که جزو پردرآمد بوده و نیازی به دریافت یارانه یا بسته حمایتی ندارند.

    با این حال آینده نگری بعضی کارشناسان از این حکایت دارد که می تواند بسته حمایتی دولت عمدتا به صورت نقدی اعمال شود؛ هرچند که در رابطه با آن عنوان تورم و بار مالی آن نیز مطرح هست. این احتمال در شرایطی قوت می گیرد که دربخشنامه ابلاغی معاون اول مدیر جمهور بحث واریز نقدی مطرح شده است و از سوی دیگر اخیرا نیز انصاری – مدیر شرکت امور اداری و استخدامی – نیز به تازگی از ارائه پیشنهاداتی جهت ترمیم حقوق ها سخن گفته ولی هنوز این بیانات براق نشده است.

    ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد

    در حالی بسته حمایتی مشخص نیست چه زمانی اجرایی شده است و سازوکار آن چیست که پیگیری ها از شرکت برنامه و بودجه به عنوان مرجع مهم اجرای این بسته جهت دریافت شرح زیاد به نتیجه نرسیده و ظاهرا قرار است تمامی ابعاد آن را نوبخت، مدیر این شرکت اطلاع رسانی کند.

    واژه های کلیدی: میلیون | برنامه | یارانه بگیر | دریافت یارانه | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار